Reggel ahogy tegnap leegyeztettem vártuk a reptéri buszt, ami csak nem jött. Egy kis utánjárás után kiderült az ok is. Ma van a HK-i maraton futás napja így le van zárva a belváros és a reptérre vezető út egy része is. A kérdésemre, hogy akkor most, hogyan jutunk el a reptérre (mivel tegnap 3-szor is rákérdeztem erre és az volt a válasz, hogy ne aggódjak, jön a shuttle) jött is a válasz kissé flegmán, hogy fogjak egy taxit és azzal. A gyerekek fáradtan ott álltak mellettem és aggódtunk amiatt is, hogy elérjük-e így a gépet. Így aztán kénytelen voltam kissé erélyesebben összehívni a vezetőséget és ennek eredményeképpen hamarosan lett ingyenes taxink a reptérre is.  Nem az ár bosszantott amit ki kellett volna fizetnünk (260 HKD ~ 8000 Ft) hanem az eljárás. Így aztán még hamarabb értünk is ki a reptérre, mint ahogy terveztük. Innen aztán már ment simán minden magától, becsekkolás (az itt hagyott bőröndöket kiváltottuk és az octopus kártyát is visszaváltottuk, habár 8-10 évig még jó ;) ) reggeli  és repülés Helsinkibe. A gép illetve az utasok határozottan barátságosabbak, mint az Auckland-HK-i járaton, habár egy kis balhé azért itt is kitört miután ebéd közben megkért a Zsombi előtt ülő, hogy had dönthesse hátra a székét. Mondtam neki, hogy rendben, de azért várja meg amíg befejezzük az ebédet, erre Ő előre mutatott, hogy előtte is hátradöntötték, majd előre szólt , hogy húzza vissza a srác is a széket, aki szintén előre mutatott, így ez  kis szék-cunami végigsöpört a sor elejére ahol egy nő aludt békésen, akit nem akartak felébreszteni. A megoldást egy kis kupaktanács után a sztyuvi biztosította azzal, hogy felébresztette a nőt és megkérte, hogy döntse vissza a z ülést.  Ezekután még a nő párja hátrajött hozzánk tisztázni a helyzetet.  Tény hogy ezek a hátra dönthető ülések kényelmesebbek, mint a Cathey Pacific járatain előrecsúsztatható széklapok (a háttámla fix), de több bonyodalmat is okoznak egy ilyen hosszú út alatt meg mindenki –érthetően - kényelemre vágyik.

A fiúk mesét néznek és már profik a játékokban is (golf, tic-tac-toe stb..)én meg végre olvashatok. Az útra ugyan hoztam könyvet, de nem jutott idő olvasásra, annyi szépet láttunk.

A Finnair Helsinki-Budapest járatának 2,5 órája már azt hittük ujjgyakorlat lesz, de azért a végére kidőltünk a gyerekekkel együtt. Végül aztán este 9-re haza értünk.

Jó lesz újra saját ágyban aludni, ha túléltük a jetleg-et ;)

Holnaptól újra a szürke hétköznapok, de ha sikerült utólag feldolgozni az utat akkor egy rövid összefoglalót még írunk :)

I'll back ;)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.