Még előző este befizettük magunkat egy vízi taxizásra, a Nemzeti Park egyik legszebb részére, a parti öblök és a körbefonódó hegyek környékére. A terv az volt, hogy a család addig megy a hajóval, ameddig csak lehet, én előbb kiszállok és túrázom egyet két öböl közt (~7km). Útközben aztán Zsombi is meggondolta megát és jött velem túrázni. Így aztán családunk kettévált és megbeszéltünk egy találkozót a Torrent Baynél 11.45-12 óra körül. A dolog pikantériája az volt, hogy mivel nekünk a közvetlenül mellettünk lévő öbölből indult vissza a hajónk délután, át kellett oda menni. Ez az út apály (low tide) idején 30 perc, dagálykor azonban 1,5-2 óra, mivel az öböl dagálykor nem járható, ilyenkor csak a hegyekben vezető túraösvényeken lehet közlekedni. A dagály pedig 1 óra körül igen nagy gyorsasággal érkezik, mondhatjuk, percenként nő jelentősen a vízszint.

RBuhl-né: Amíg RBuhl túrázott Zsombival, mi Nándival hajóztunk egy jót a Nemzeti Park területén. Láttunk újabb fókákat, kormorán kolóniát, de ami leginkább lenyűgöző volt, hogy több halászó pingvint is. :-) A hajó kapitánya élvezte a sebességet, néha úgy bedöntötte a kis hajót a kanyarban, hogy Nándit a grabancánál kellett tartanom, nehogy belecsusszanjon a tengerbe. Persze, mentőmellény volt rajtunk na de akkor is...Az öblök és az 5-9 km hosszú sárga homokos tengerpartok álomszépek voltak, az öblök mögötti zöld őserdők is jól mutattak a kék tengerrel. Mondhatjuk, hogy olyan látványban volt részünk, ami tipikusan giccses, de nekünk nagyon tetszett. :-)))

RBuhl: Déli 12-kor már közösen vágtunk neki az útnak Anchorage Bay felé, de már akkor látszott, hogy nagyobb a víz a kelleténél és ahol addig térdig érő vízben át lehetett kelni, most bizony már hasig, mellig ért a víz. Így aztán a családunk menekülőre fogta és nyakunkban a cuccokkal + a gyerekekkel átgázoltunk az öblökön. Sok minden elől futottam már életemben, de dagály most kergetett először :)

Az öbölben aztán pancsolás, homokvárépítés és has-süttetés várt ránk. A nyugalmat max. egy-két éhes sirály és a kedvenc sand fly-jaim (szúnyogok) tudták megzavarni. Tömeg nem volt, csak nap, víz, homok és élvezet. Délután a pirosra sült embereket aztán hazavitte egy vízi-taxi csapat, több hajó is érkezett értünk, a fiúk nagy örömére a hajóskapitányok vad gyorsasági versenybe kezdtek, csak úgy ütötte a hajó alját a hullámokhoz, de a miénk nyert, és mi értünk vissza legelsőnek a kikötőnkbe. :-)

Nándinak olyan magas volt a tenger vízszintje kiszállásnál, hogy a kapitány ( a délutáni kiszálláshoz hasonlóan) ölbe kapta és kicipelte a partra. :-) Este aztán vacsoráztunk az egyik tengerparti bárban, aztán szunya.

22.-én lustálkodtunk jó sokáig, majd elmentünk tengeri kajakozni. 20 perc kiképzés után megkaptuk a kajakokat és nekivágtunk a tengernek.  Mi Zsombival a sziklákat és a rajta lévő kagylókat céloztuk meg, közel érve láttam, hogy  -az éttermekben marha drágán árult  -osztrigákkal teli sziklát találtunk, nyomban meg is kezdtük a szüretelésüket. Az osztriga amúgy amolyan Úri huncutság, a csúszós – nem mondom ki mihez hasonlító - állagú kagylót citrommal lelocsolva kell beszipkázni. Egyszer érdekes élmény, de rászokni nem fogok, pedig szeretem a tengeri herkentyűket.

Az 1 órás kajakozás alatt a skacok is egyre jobban belejöttek az evezésbe. Magdi Nándival meg a hajók között szlalomozott ügyesen. A kajakozás után ebéd, majd elindultunk Nelson ill. Picton felé, hogy az ismét előrehozott komp utunkkal 1 napot nyerhessünk még az északi szigeten mielőtt hazautazunk. Hosszú kanyargós út közvetkezett főleg Picton felé közeledve. Este 6-kor becsekkolás , majd 7-kor egy rakás birka és tehén társaságában neki indultunk Wellington felé. Szerencsére a sokakat megviselő –itt különösen – háborgó szoros most nyugodt volt, mi pedig el is beszélgettük az időt egy újabb magyar párral akik 1 hónap NZ után Ausztráliában folytatják az útjukat. 11-kor megérkeztük Wellingtonba és egy energia ital lendületével tovább hajtottunk egészen Hunterville-ig Taupo felé, hogy aztán másnap Rotoruában megnézhessük amit eddig kihagytunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyessz 2010.03.01. 14:20:33

Nagy a csend...

Mi a helyzet?!

Hallo, hallo, hivom a Bazist, Bazis jelentkezz!!!